poniedziałek, 30 kwietnia 2012

EZU CZ.5

Dziś pora na... Oddział Zamknięty !
Polski zespół rockowy, który zyskał popularność w Polsce w latach 80.

Obecny Skład:
Wokal- Cezary Zybała- Strzelecki( niedoszły wokalista... Dżemu. W 1994 po śmierci Ryszarda Riedla, Dżem ogłosił konkurs na nowego wokalistę, a do finału konkursu zakwalifikowali się Czarek oraz Jacek Dewódzki, który ostatecznie wygrał Konkurs i to on wystąpił z Dżemem jako oficjalny nowy wokalista podczas koncertu List do R. )
Gitara- Paweł Ożerski(od 1979 !)
Wojciech Łuczaj Pogorzelski - gitara (od 1979! )
Grzegorz "Ornette" Stępień - gitara basowa (od 2003)
Dariusz Henczel - perkusja (od 1997)

najważniejsi byli członkowie :
Krzysztof Jaryczewski( pierwszy wokalista i lider zespołu)
Jarosław Szlagowski( ojciec.. Toli Szlagowskiej, znanej z Blog 27)
Robert Janowski( pan "Jaka To Melodia")
Wiesław Gola
Jarosław Wajk( współpracował m.in z Daabem i Dżemem)
Paweł Mąciwoda( basista, grał między innymi z TSA. Obecnie muzyk legandarnych Scorpionsów)

Dyskografia :

Albumy studyjne
1983 – Oddział Zamknięty
1984 – Reda by Night
1993 – Terapia
1995 – Bezsenność
1997 – Parszywa 13
2001 – Co na to ludzie
Albumy koncertowe
1993 – Z miłości do rock and rolla
2007 – Koncert w Stodole
Single
1983 – "Andzia i ja / Jestem zły"
1983 – "Świat rad / Kto tu mierzy czas"
1985 – "Koniec / Opóźniony do Edenu"
2001 - "Nie mów nie"

najważniejsze płyty :
-Debiutancka "Oddział Zamknięty", dla mnie jeden z najważniejszych polskich rockowych debiutów.
- Parszywa 13
- Bezsenność


Najważniejsze utwory :
- Obudź się
- Party( potem utwór coverował... Liroy)
- Andzia i Ja
- Ten wasz Świat
- Hymn o miłości
- I co Dalej
- Odlot


ulubiony utwór
i tyle w temacie :]

Moja opinia : Legendarny ponadczasowy polski zespół. Oddziału Zamkniętego napewno będą słuchały kolejne pokolenia. Nie darzę zespołu jakąś wielką sympatią, ale szacunek do całokształtu twórczości mam ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz