czwartek, 8 maja 2014

Dżem-Symfonicznie(2012)

Symfoniczna płyta Dżemu miała być niejako podsumowaniem dotychczasowych koncertów dżemu z orkiestrą symfoniczną. I takim była. Ale niestety, i aranżacja i wykonanie było widziane wcześniej. Ale orkiestra pod dyrekcją Andrzeja Marko i Tadeusza Żmijewskiego jak i gitarzyści Jurek Styczyński i Beno Otręba oraz wokalista Maciek Balcar stanęli na wysokości zadania. Widać było, że muzyka to dla nich całe życie, nie mogli by robić nic innego. Bawili się muzyką. Pozostali muzycy albo byli nie w formie, albo byli zmęczeni koncertami i graniem. Bo raczej wątpię, aby muzyków tyle lat działających na scenie zjadła trema. Smutno się trochę na nich patrzyło. Koncert był bardzo mocno przewidywalny, doskonale można było przewidzieć co się zaraz wydarzy i jaki utwór zostanie zagrany. Kiedy Jurek Styczyński, wyjmował akustyka wiadomym było że zaraz zagrają 'Autsajdera' i 'Whisky. I tak dalej, i tak dalej. Ale żeby nie było, to były wciąż emocjonalne wykonania i fanatycy Dżemu wyszli zachwyceni z koncertu. To wciąż jest ten Dżem, który potrafi porwać tłumy gdy jest w formie i wciąż jest bardzo autentyczny. Nic na pewno nie jest udawane. Muzycy mają również wciąż doskonały kontakt z publicznością, którzy nawet gdy muzycy są już przesyceni koncertami i muzyką szaleją za zespołem i uważają każdy koncert za wyjątkowy. Ale są fani bardziej wymagający, którzy chcieli by nowości, nieustannego rozwijania się zespołu. I oni mogą być zaniepokojeni. Bo Dżem od pewnego czasu kręci się wokół tych samych utworów, z kosmetycznymi tylko zmianami w secie. Co po obecności słuchacza na kilku koncertach gdzie się wciąż słyszy to samo, może nużyć a nawet niekiedy irytować. Nie słychać też aby Dżem zaczął pracę nad nowym materiałem, albo sięgał po starsze utwory, które nie były jeszcze grane 'live'. Osobiście nie byłem na zarejestrowanym na potrzeby DVD i CD koncercie symfonicznym, zakupiłem DVD. I był to mocno średni trafiony zakup. Koncert wyglądał jak jeden z wielu, setlista również nie powaliła mnie z nóg. To wszystko już było, strasznie wtórne było to wszystko. Mam nadzieję, że te kilka ostatnich lat od wydania płyty 'Muza' to był po prostu czas na na 'naładowanie akumulatorów' i zebranie sił przed tworzeniem nowego materiału.  Jeśli następne lata będą podobne, to trzeba będzie zaśpiewać zespołowi fragment pewnego polskiego utworu: "Trzeba wiedzieć, kiedy ze sceny zejść niepokonanym". Myślę, że czas 'Dżemowców' jeszcze nie przeminął, będą trwali dopóki publiczność będzie przychodziła na ich koncerty, i będzie zachwycona zaraz po zakończeniu. Tych ludzi wciąż jest bardzo dużo.
Końcowa ocena: 2/10
Setlista:
Dvd 1
1. Złoty Paw
2. Do Przodu
3. Szara Mgła
4. Kim Jestem - Jestem Sobie
5. Ćma Barowa
6. Gorszy Dzień
7. W Drodze Do Nieba
8. Wokół Sami Lunatycy
9. Strach
10. List Do M.

Dvd 2
1. Słoneczny Dzionek W Pewli Wielkiej
2. A Jednak Czegoś Żal
3. Partyzant
4. Do Kołyski
5. Jak Malowany Ptak
6. Wehikuł Czasu - To Byłby Cud
7. Modlitwa III Pozwól Mi
8. Skazany Na Bluesa
9. Harley Mój
10. Naiwne Pytania
11. Autsajder
12. Whisky
13. Czerwony Jak Cegła
14. Sen O Victorii

Materiały Dodatkowe:

Reportaż

Galeria Zdjęć

Cd 1
1. Złoty Paw
2. Do Przodu
3. Szara Mgła
4. Kim Jestem - Jestem Sobie
5. Ćma Barowa
6. Gorszy Dzień
7. W Drodze Do Nieba
8. Wokół Sami Lunatycy
9. Strach
10. List Do M.

Cd 2
1. Słoneczny Dzionek W Pewli Wielkiej
2. A Jednak Czegoś Żal
3. Partyzant
4. Do Kołyski
5. Jak Malowany Ptak
6. Wehikuł Czasu - To Byłby Cud
7. Modlitwa III Pozwól Mi

Cd 3
1. Skazany Na Bluesa
2. Harley Mój
3. Naiwne Pytania
4. Autsajder
5. Whisky
6. Czerwony Jak Cegła
7. Sen O Victorii

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz